Persil Persil Premium

Gelecek Sıvıda

Persil deterjan pazarını dönüştürüyor

Sürdürülebilir deterjan pazarının gelişimi için önemli dönüm noktaları

Persil'in en yeni inovasyonlarından biriyle yıkama yaptığınızda, yalnızca üstün temizlik ve ferahlıkta eşsiz bir deneyim yaşamış olmaz, aynı zamanda, daha sürdürülebilir bir tüketim için önemli bir katkıda bulunmuş olursunuz. Deterjan pazarını inovatif sıvı segmentlerine dönüştürmek, Persil'in küresel Pazarlama stratejisinin dahili bir parçasıdır. Henkel Çamaşır Yıkama Bölümü Genel Müdür Yardımcısı Georg Baratta-Dragono: "2020 yılına kadar sıvı, dozu hazır kapsüller ve mükemmel dozajlı sıvılar gibi inovatif sıvı segmentleri, bütün küresel deterjan pazarının %55'ini oluşturacak... " Ancak deterjan pazarında gerçekleşecek bu dönüşüm, kendi kendine oluşmayacak. Bunun için özel marka stratejileri ve uygun yatırımlar gerekli. Bu doğrultuda, Persil "Gelecek sıvıda" programını geliştirdi. Persil Sıvı ısı dayanıklı enzim bileşimi içeren benzersiz, inovatif bir formüle dönüştürüldü. Tipik enzimlerin aksine, bu yeni nesil “doğal bazlı leke çıkarıcılar”, gün içinde sıcaklığın 40°C’yi bulabildiği sıcak iklimlerde bile leke çıkarıcı özeliğini korur. Tüketicileri toz yerine sıvı çamaşır deterjanı ile yıkamanın somut avantajları hakkında bilgilendirmek için Persil, birçok pazarda eğitici TV serileri yayınlıyor. Persil'in "Gelecek sıvıda" programının bir diğer temel unsuru, mağazalardaki tüketicileri daha sürdürülebilir sıvı ürünü tercihlerine başarıyla yönlendirmek için alışverişçiye yönelik pazarlama ve kategori yönetimi kavramlarında stratejik ticaret ortakları ile etkin çalışma içinde olmaktır.

Çamaşırları toz yerine sıvı deterjanla yıkamak neden çevre için daha iyidir? Değer zincirinde Persil sıvı deterjanlarının toz deterjanlara göre daha "çevre dostu" bir tercih olmasına katkı sağlayan birkaç özellik vardır:

Toz deterjanlara göre daha "çevre dostu" bir tercih

  • Hammaddeler: Persil sıvılar, tozlara göre daha fazla yenilenebilir kaynaklara dayalı hammadde yüzdesine sahiptir
  • Üretim: Sıvıların üretim işleminde, toz üretimine göre %80 daha az enerji gereklidir
  • Yatırımlar: Persil sıvı tesislerinin modernleştirilmesi ve verimliliğine yönelik orantısal yatırımlar yapar. (enerji, su ve atık tasarruflarından somut örnek verin)
  • Lojistik: Kullanıma göre Persil Sıvı dozunun toza göre %66'ya kadar daha az olması, lojistikte önemli enerji ve CO2 tasarrufu sağlar

Kullanım aşamasında tüketici nasıl davranmalıdır?

Bir deterjanın toplam CO2 ayak izinin %80'i, kullanım aşamasında meydana gelir. Hammadde tedariki, üretim, lojistik ve atık imha işlemleri ise toplam ayak izinin yalnızca %20'sini oluşturur. Suyu ısıtmak ve döndürmek için çok fazla enerji gerektiren kullanım aşamasında çamaşır makinelerinin dahil olması, bu kullanım aşamasının neden böyle bir etkiye yol açtığını açıklar.

Tüketiciler yıkama sıcaklığını ve programı seçerek bir deterjanın genel CO2 ayak izini etkiler. Bu nedenle, tüketicilere bu doğrultuda eğitim verilmesi çok önemlidir.

Farkındalığı arttırmak ve sürdürülebilir yıkama davranışına teşvik etmek için Persil, 2017 yılından itibaren Persil deterjan paketlerine basılacak yeni bir soğuk yıkama logosu oluşturdu.

Bu doğrultuda, Persil milyonlarca tüketiciyi yıkama sıcaklıklarını düşürmeleri ve sürdürülebilir bir yıkama davranışı edinmeleri için teşvik ediyor.

Tozların aksine, sıvılar suyla temas halinde hemen çözünür.. Dolayısıyla, sıvı deterjan ile yıkama yapıldığında yıkama sıcaklığını düşürmek tüketiciler için daha kolay olur. Bu da, Persil sıvı deterjanı tozlara göre çok daha sürdürülebilir kılar.