Skip to Content

Persil'in tarihini keşfe çıkın

1907'den beri

Eski bir Persil reklam afişi: Beyaz elbiseli bir kadın şapkasını tutuyor, yeşil arkaplanda Persil paketi görünüyor.

Almanya'nın kendiliğinden etki eden ilk deterjanı, Persil.

1907 yılında, Henkel kimyacıları çamaşır yıkamaya bir devrim getirdi. Çamaşırı kaynatırken parlatıcı oksijen salan sodyum silikat ve sodyum perboratı bir araya getirdiler. Bu, o zamana kadar kullanılan klorun aksine, kumaş dostu ve kokusuz bir ağartıcı görevi gördü. Bununla birlikte, ev hanımları için yorucu ve zaman alıcı ovalama, çekme ve çitileme işlemlerini de ortadan kaldırdı. Böylelikle kendiliğinden etki eden ilk deterjan ortaya çıktı: Persil. Yapılan ilk reklam, 6 Haziran 1907 tarihinde Düsseldorf gazetesinde verildi. Ardından Persil, elle yapılarak doldurulmuş baskılı kağıtlara sarılı karton kutu ambalajlarıyla perakende ticaretine açıldı.

Beyazlı kadın, Persil için reklam kampanyasını başlattı.

Sol elinde Persil paketi tutan, beyazlar içindeki bu kadını bilmeyen var mıdır? Kadın, tanınmış bir karikatürist olan Berlinli sanatçı Kurt Heiligenstaedt tarafından çizildi. 1922 yılında, kendisinden Persil için bir poster tasarlanması istendi. Weisse Dame, yani beyazlı kadın, sanatçının kendi hayal ürünü değildi; 18 yaşındaki kız arkadaşından ilham almıştı. Heiligenstaedt Alexanderplatz'da bulunan bir moda evinden beyaz bir elbise alarak kız arkadaşını Florantin şapka ve ürün paketi ile birlikte model olarak kullandı. O zamandan bu yana, ortaya çıkan sonuç emayeli tabelaları, posterleri, kalın duvarları ve sokak saatlerini süsledi. Farklı kadınlarda ve değişen moda akımlarına göre hayat bulan Weisse Dame, yıllardır Persil'in ana reklam figürü olma özelliğini koruyor.

Savaş bitti, Persil geri geldi.

Sanki herkes bunu bekliyordu: İkinci Dünya Savaşının son bulmasıyla, Persil küçük bir oranda marketlere geri döndü; yaklaşık yüzde 75'i hemen tükendi. Birçok insan için Persil'in geri dönmesi normal hayata, barışa geri dönmekti. Ren köprüsünün üzerine asılı dev afişte "Düsseldorf'tan yeniden Persil geliyor" ilanı yer aldı. Ürünün adı neon tabelalar, flamalar ve posterlerle tüm Almanya'da yeniden hatırlatıldı.  Deterjanın formülünde çok küçük bir değişiklik yapıldı: Çamaşırları daha da saf beyaz hale getirecek görsel parlatıcılar eklendi.

Persil 59 – tüm zamanların en iyi Persil ürünü.

Almanya'nın ilk sentetik dayanıklı deterjanı da Henkel'den geldi. Ürüne çıkış yılına uygun şekilde Persil 59 adı verildi. Tüm zamanların en iyi Persil ürünündeki yeni bileşenler sentetik anyonik yüzey etkin maddeler, köpük arttırıcı ve ferah bir koku oldu. En azından, basılı olarak, radyo ve TV kampanyalarıyla geniş çapta tüketicilere duyurulan reklam vaadi bu yöndeydi. Markanın görünümünü, ilk kez profesyonel bir reklam ajansı üstlendi. Formülünün yanı sıra, Persil'in ambalajı da gözle görülür şekilde değişti.

Persil 70 – hiç şüphesiz "En iyi ürünümüz".

İlk kez 1970 yılında piyasaya sürülen "En iyi ürünümüz" reklamı, büyük bir başarı getirdi. O zamandan beri, kırmızı kurdele Persil reklamları için vazgeçilmez hale geldi; zamanın en iyi Persil'ini de süsledi. Değiştirilen ambalaj tasarımı ile marketlere giren Persil 70, yalnızca Almanya'ya değil, tüm Avrupa'ya yayılmıştı.

Persil. Siz aldığınız ürünü tanıyorsunuz.

Bu yeni Persil ürününün piyasaya sürülmesiyle, ambalaj üzerinde görünen ürün adından ürün yılı çıkarıldı; bu kurala bugün de uyuluyor. Marka için yeni bir slogan bulmak yerine, tüketicilerin aklında uzun süre kalacak slogan tercih edildi: Persil. Siz aldığınız ürünü tanıyorsunuz.

Persil fosfatsız - çevresel gelişim.

Çevreyi koruma, 1980'li yıllarda her zamankinden daha fazla gündeme gelmeye başladı. Henkel'de bu konuda zaten uzun süredir çalışmalar yapılıyordu: 1950’li yılların başında, yüzey etkin maddelerin biyolojik parçalanabilirliğini araştırmak üzere çalışmalar yapıldı. 1966 yılında, "Fosfat Değişimi" projesi geliştirildi. Çünkü hem çamaşırdaki kiri salan yüzey etkin maddeler hem de suyu yumuşatan fosfat, suyu kirletiyordu. Araştırmacılar, biyolojik olarak daha fazla parçalanabilir yüzey etkin maddeler geliştirmeyi başardılar. Fosfat için ise fosfatın yerini alacak yeni bir materyal buldular: Zeolit A (Sasil®). 1973 yılında patenti alındı.

Persil sıvı – toza alternatif.

Henkel bu kez, deterjan pazarında mevcut bir alanda devrim yaratan bir ürünle Persil ürün gamını bir kez daha genişletti: Persil sıvı.

Persil Tabletler: Çamaşır makinesi tableti.

Sihirli kelime kolaylık: Çamaşır yıkama işlemini nasıl tüketiciler için mümkün olan en basit ve kolay hale getirebiliriz? Henkel'in buna da bir çözümü var: Tablet formunda genel deterjan. Persil Tabletler, mavi ve beyaz bölümleri ile açıkça görülebilen iki ayrı faza bölünmüş aktif bileşenlerin yüksek oranda konsantre hale getirilmesiyle üretiliyor. Hazır dozların dağıtım bölmesine yerleştirilmesi yeterli; yıkama işlemini hemen başlatabilirsiniz.

Persil Sensitive: Hassas cilde sahip tüketiciler için.

Özellikle hassas cilde sahip veya alerjiye meyilli tüketiciler için Almanya Alerji ve Astım Birliği [Deutscher Allergie- und Asthmabund e.V.] iş birliği ile Henkel, her zamanki yıkama performansına ek olarak cilde dost bir ürün geliştirdi: Persil Sensitive.

Persil Color – "40° C'de geliştirilmiş güç".

Bu yıl, Persil 40° C'de inatçı lekelerinizi çok daha iyi çıkaran, aynı zamanda çamaşırınızın dokusuna, formuna ve rengine nazik davranan yeni Persil Color deterjanını geliştirdi.

Vernel büyüsü ile Persil.

Persil ile özel bir koku ve yumuşaklık, temiz kıyafetlerde ferah ve benzersiz bir deneyim için Vernel büyüsü, dokunun derinine işleyen temizlik ile bir araya geldi: Persil'in inovatif versiyonu "Vernel büyüsü", Almanya'nın 1 numaralı deterjanını tamamlıyor ve yeni bir temizlik, yumuşaklık ve ferahlık hissi sağlıyor.

Persil 100 yaşında.

Persil 100. Yılını kutladı ve marketlerde yeni, modern tasarımı ve geliştirilmiş formülleriyle boy gösterdi.

Soğuk güç formüllü Persil GOLD.

Persil Gold, bir deterjandan beklenebilecek bütün kalite özelliklerini sunuyor. Soğuk güç formülü sayesinde çok düşük sıcaklıklarda bile parlak bir temizlik sağlıyor ve çamaşırlarınızın ışıltılı renklerini koruyor. Bu sayede enerjiden tasarruf etmenizi ve böylece çevreyi korumanızı sağlıyor.

Küçük, güçlü, ultra verim.

Persil, Haziran ayında yeni süper konsantre ActicPower ürününü piyasaya sürdü. ActicPower, Universal ve Color versiyonlarında mevcut. Ürün, 15° C'de ışıltılı renkler ve parlak bir temizlik sağlıyor. Kullanışlı 750 ml'lik şişe, ActicPower'ın yüksek düzeyde konsantre olması ve normal yıkama sonucunu yalnızca yarım ölçekte verebilmesi sayesinde diğer jeller gibi ultra verimli.

15° C'de hijyenik temizlik!

2010 yılından beri, 15° C'den itibaren hijyenik temizlik sağlıyor. Persil Hygiene Spüler bu doğrultuda hizmet sunuyor. Bakteri ve mikropları* yalnızca 15° C'de %99,99 oranında gidermesi, aynı zamanda cilde, renklere ve dokulara nazik davranması bu özelliğini destekliyor. Hygiene Spüler, tüm yıkama programları ve tüm kumaş türleri için uygundur. Kimyasalları güvenli şekilde kullanın. Kullanmadan önce her zaman etiketi ve ürün bilgilerini okuyun.

* özel bakteri, mantar ve virüs (ör. grip)

Sadece mükemmel temizlenen çamaşırlar parlar!

Bu nedenle, Şubat 2011 tarihinden bu yana, artık yeni parlaklık formüllü bir Persil ürünü var. En küçük kir ve kireç partiküllerini bile giderir ve çamaşıra yeniden parlaklık kazandırır. Böylece çamaşırlar hem daha uzun süre dayanır hem de ilk günkü gibi parıldar. Artık yeni yapılandırılan parlak renkli tasarımda etiketler de parıldıyor.